måndag 15 mars 2010

Hilmelskt blå


Bättre än violer i snön är min och Grecos blåa andraprisrosett i MsvB:2 på den regionala hemmatävlingen i Kungsbacka! Ingen kunde vara gladare än jag.
Greco tog det hela med ro och hade ett moget överseende med sin mattes glädjefnatt.
Glömt var kyla, snö, långkalsonger och filtar, röda öron och kinder, istappar i känselhåren runt munnen på Prinsen och jag kan fortsätta i oändlighet om alla olägenheter som denna arktiska vinter har tvingat oss genomlida. DELETE!
Nu är det snart glömt.
Lördagen var fantastisk och det var första gången det var varmare i ridhuset än ute. Snart kan man rida i kortärmat. Underbart.

Mycket har ändå hänt sedan senast mina små fingrar knattrade på tangentbordet för att dela med mig av vår knasiga hästvardag.
Överst på listan av roliga händelser var clinicen med Patrik Kittel. Vilken kille!, och rida kan han också! Göteborgs horse show var också en höjdpunkt, med alla duktiga dressyr och hoppryttare med fina hästar, massa roliga människor och sist men inte minst mässan med allt som man inte visste att man faktiskt behöver, gärna i flera uppsättningar!! Kul kul,kul.

Pojkarna i stallet har nu blivit ett år äldre och än så länge försöker de leva upp till den mogna åldern av 10 repektive 4 år. X:et är väl den som oftast glömmer sig och försöker att bocka och rulla sig samtidigt när han får springa fritt i ridhuset och ge utlopp för sina vårkänslor. Underbart att se på hur livsglädjen flödar!

2 kommentarer:

  1. Grattis - vilket ekipage! Synd att jag inte var på plats och såg säsongspremiären -
    Flingan

    SvaraRadera
  2. Jadu Flingan, det var synd. Vi som stod på läktaren gick ner i brygga av extas efter ritten!

    SvaraRadera

Vad säg du då?