måndag 22 mars 2010

Lagträning och utseendefixering


Got the look.


I lördags var jag som ni redan vet på lagträning för Kungsbacka ridklubbs division 1 lag i allsvenskan. Sist jag red i lag var jag hoppryttare och tävlade för Arvika ridklubb, så att som verkligt vuxen ingå i ett lag känns lite extra ansvarsfyllt.

Kallelsen via mail innehöll väl egentligen inte så mycket mer information än att vi skulle samlas halv tre och bygga en kortsida med dressyrstaket och sedan rida program för domare. Jag skulle rida sist och någon samordnare eller lagtränare syntes inte till. Inte heller fanns det någon som kunde skriva protokoll…

Alla damer i laget hade kommit solo utom jag som hade min stålige man med mig, så Holger som aldrig tidigare haft en sådan uppgift i sitt ofrivilliga hästliv, fick rycka in. Han var dessutom springpojke i både in- och utsläpp och var hygglig som utförde sina sysslor utan gnäll. Det var knappt att han himlade med ögonen (berodde förmodligen på damm i ögat?).

Jag hade räknat med cirka 10 -15 minuter per ryttare och värmde Greco i den potatisåker som klubben kallar DS-hallen (inte ens under förra helgens tävlingar var framtidningen sladdad) och så fick jag vänta och vänta och vänta. Jag som först trodde att jag knappt skulle hinna få någon framridning fick rida fram i 2,5 timme, vilket är lite mer än 1,5 timme för länge.

Tack och lov hade varken prinsen eller domaren tröttnat. Domaren kom med kvicka och roliga kommentarer trots att det dragit ut på tiden. Var lite orolig att det skulle bli svårt att ladda om men hade mycket energi kvar och ville även visa domaren hur man kan busa lite i ett program och komma undan med det. Aldrig har väl någon levt mer på sitt utseende än just Greco.

Programmet gick hyfsat och jag fick lite tips och råd om ökningarna och upptagen men i det stora hela kändes det bra. Jag är tacksam för domarens råd och Greco själv tyckte som vanligt att han var fantastisk. Att rida den förvända galoppen gick utmärkt och det märktes att dottern tränat på ridvägarna kvällen innan.

Nu laddar vi för helgens tävlingar i Varberg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säg du då?