måndag 4 januari 2010

Greco Twist och vinterkylan

Det är den här förbannade Orlando-kylan som gör att Team Juléns småfingrar fryser och vägrar fungera för bloggskrivande. Här på västkusten har vi dragit runt i vårat ridhus som om vi hade kylklampar i låren på ridbyxorna och Daiquiris i ridstövlarna (fast utan sprit).


Samtidigt går hästarna inbäddade som två 165 centimeters-korvar, i extra tjocka schabrak (Greco), skritttäcken, svettäcken, ylletäcken och bävernylon.

Smärtgränsen gick vid minus 18, då modern resolut vägrade släppa ut hästarna.

– Jag vill inte att Greco ska gå nere i hagen (notera att hon inte nämnde KF) och frysa utan någonting att äta när det är nästan 20 minusgrader, sa modern bestämt och framkallade mentala bilder där Greco spelade huvudrollen i en filmatiserad Oliver Twist (tror jag i alla fall.)

Men sen kom värmen och när Dalen värmts upp till minus åtta, fick prins-Greco och hans lillebror gå ut.


I helgen har vi fått extra träningstider av Stefan. Vi är peppade till max efter vår hostiga höst och skulle helst träna för Stefan varje dag, dygnet om. Men det skulle nog varken Greco, Kalle-Fille eller Stefan orka med, Team Julén däremot är sällsynt uthålliga och hängivna.

Och nu håller Team Julén sina små tummar för att solen ska skina över Varberg i helgen.

Plus fem hade inte skadat, men vi nöjer oss med minus dito.

Väderrapportsknarkaren, Julén Senior menar att den norska vädersiten, YR.NO, är mest tillförlitlig och det ser ju lovande ut.


www.yr.no


Kom igen nu, berätta för oss. Har ni ridit benen av era stackars hästar i mellandagarna eller har ni gett bort dem i julklapp?

1 kommentar:

  1. Helt underbar sida!!!! (Min YuGi ser nästan ut som Noa..) Som den fullständigt inkompetenta o mest otekniska j..la datorägare jag är, kommer jag inte ihåg om jag glömt lösenordet till mej själv eller om jag inte ens har nå't j..la lösenord.. Ville vara 'först' o tryckte glatt på '..först-knappen'. Då ska jag göra massa obegripliga saker OCH skriva mitt lösenord!! Får försöka kolla efter det när jag kommer hem. Fantastiskt roligt att 'vara här' o läsa o titta. Jag återkommer.Kram, Cajsa <3 <3 <3

    SvaraRadera

Vad säg du då?