torsdag 14 januari 2010

Greco in the movies

Har ni sett det här? Att kallblodet och tillika travhästen Järvsöfaks ska gå på både filmpremiär och hålla presskonferens? Det låter som ett riktigt mediespektakel och Hästfrossa kan inte annat än undra:




När kommer filmen om Team Julén?

Filmen om underbarnen Karl-Filip och Lillis Julén och om världens vackraste och fränaste häst Greco och hans mamma, Mamman Julén?

Den kommer nog snart. Så snart Hollywood har lyckats läsa Hästfrossa genom Google-translate kommer erbjudandena att rasa. Förmodligen blir det ännu mera liv när Pappan dyker upp på bild i National Geograpics, halvnaken i en snödriva, endast iklädd ett vargskinn (det var i alla fall vad han sa till mig att han svarade dem när de ville göra en intervju).

Världens vackraste hästar och så vargjakt, kan det bli hetare än så? Nej, det kan det inte.

Eftersom Team Julén är begåvad med fantasin på gränsen till vansinne så har jag inte all svårt att föreställa mig premiären. Det blir äppelsnittar (Fujii givetis, Grecos favorit) och bubbelvatten till de fyrfota, och champagne i gyllende floder till tvåfotade. Eftersom Greco inte tycker om hårt underlag kommer den röda mattan attt vara vadderad och det kommer definitivt inte spelas någon Bob Dylan, på premiären.


Kallis som har fått dille på guld kommer glida in i guldlindor (äkta!) och med sockerbitar i hela munnen. Jag tror framgången snabbt stiger honom till huvudet och att han till nästkommande premiär intar Ghetto-style med en massa bling och bitches.

Mamman kommer vara så nervös. Som den Pikeur-fantast hon är, kommer hon tvinga Pikeurs designers att rita och sy en långklänning åt henne (som hon dessutom kan rida i). Till den har hon givetvis lackade ridstövlar och förgyllda sporrar.

Och jag själv? Lagom till premiären kommer jag ha gått ner till 40 kilo och blivit 175 centimeter lång, så då slänger jag väl bara på mig någon gammal trasa och låter Kallis göra jobbet.

Pappan får väl marschera in med en varg både på kroppen och i koppel.

Nej, nu får det vara slut på fantasierna, jag är trots allt på jobbet. Tror jag ska ringa mamma istället och höra hur träningen gick igår?


To much bling?


Något för Kallis?

3 kommentarer:

  1. Jätteroligt att hitta er blogg. Mycket rolig att läsa. Jag äger "Kalle-Filles" mamma Royal Dance (Reine Seide). Ni kan se och läsa mer om henne och hennes avkommor på www.stallhansta.se . Det skulle vara jätteroligt att få veta mer om Kalle och jag skulle bli glad om jag skulle kunna få låna någon bild att lägga upp på min hemsida. Maila gärna på jansson.ekeby@tele2.se så ska jag berätta mer om Kalles mamma!

    SvaraRadera
  2. När ska du träffa Patrik Kittel? Lillis!
    Avis

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få besök av Kallis biologiska mammas mamma (visst blir det så?)!
    Jag skickar ett mail till dig!

    Jag är nästan lite avis på mig själv.
    I slutet av jan.

    SvaraRadera

Vad säg du då?