fredag 8 januari 2010

Dagens nertonade drama

Mailet till Patrik Kittel är skickat efter att jag fått moraliskt stöd av mamma på telefon. I slutet av januari kommer han till Kungsbacka för en clinic och då ska jag försöka få intervjua honom till tidningen.
Jag har faktiskt tränat för honom en gång för 100 år sedan. Då gjorde han sitt tränarprov för Ingamay Bylund (som var min tränare då) och Patrik fick öva sina tränarkunskaper på mig.
Frågarna ni mig, behöver Patrik fortfarande lite träning och jag kan tänka mig ställa upp som elev (jag är alldeles för snäll).

Ett alternativ till att be snällt om en intervju (vilket är vad jag har gjort) hade ju annars varit att säga att han helt förstörde mig, den där gången för 100 år sedan som han tränade mig och den vackra Mistral. Och om han har något samvete får han ta sitt ansvar och ställa allting till rätta.
Kanske ska vi inte kalla den metoden för ett andra alternativ, låt oss kalla det för Plan B.

På tal om träning. På tidningen har vi haft en journalistpraktikant som dessutom jobbar som ridlärare. På GFRK har polisen uppvisning och övningar med sina hästar och jag har bett henne säga till när det äger rum, så att man kan få titta.
Idag fick jag följande mail:

" Ska kolla upp det där med polisen, tror det brukar vara uppvisning vecka 7. Däremot vet jag att det troligen blir typ en polisträningskurs, där man kan vara med, med privathäst och träna som poliserna brukar, kanske kunde vara något för Greco?"


Vad tror du mamma? Är det dags att lära Greco att krypa under presenningar och hoppa över bilar? Då kanske han kommer över sin poltergeist-skräck i ridhusets högra hörn?

Hur som haver-
Nu sitter jag på nålar varje gång min inkorg plingar till. Det är inte precis varje dag det kommer superstjärnor till den här lilla stan. Se bara på blandningen på dagens Att-göra-lista:



Vad vill ni fråga Kittel?
Mamma undrar varför han lindar så konstigt, långt upp över knäet med paddar åt alla håll.

3 kommentarer:

  1. haha, verkar som ni har ett horn i sidan gentemot PK - får man fråga varför? :P

    SvaraRadera
  2. Kittel är 190 cm lång, hur stor måste hästen vara (som minst) för att ekipaget ska se bra ut på dressyrbanan?

    Piaff-kungen

    SvaraRadera
  3. Jolin: Då har min ironi varit missriktad. Vi har absolut inget "horn i sidan" till PK, tvärt om!

    Piaffkungen: Din fråga är närapå filosofisk. jag skulle vilja säga att det beror på hur korta läder han har, alternativt hur tjock hästen är.
    Men jag tror Greco är lite liten och dessutom är han inte till salu.
    ;)

    SvaraRadera

Vad säg du då?