tisdag 24 november 2009

Dåligt med reaktioner om dopning


I dagens tidning.

Christel Behrmann skriver i sin suveräna ridsportsblogg om det katastrofala dopningsbeslutet. Själv tog jag en paus med min kriminaljournalistik och skrev en ridsportskrönika om saken.
Men ännu har reaktionerna låtit sig vänta. Jag tycker en insändarstorm hade varit på sin plats.

Har fått ett massmail om att man på söndag kan få sin häst gratis chipad på Nordhallans ridklubb här i Kungsbacka. Märklig tycker jag. Måste nog ringa några samtal och ta reda på vad det handlar om.
Så vitt jag vet är då Kalle-Fille och Greken chipade och klara.

Jag har hästfeber. Drömmer om dressyrpass, hoppass och skogsturer.
Vi får hoppas det här elaka viruset som slagit rot i mina lungor, snart dör.
Tills dess blir det att läsa unghästböcker som jag fått av modern och försöka få matstrejkaren Leo att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säg du då?