måndag 9 november 2009

Servo, ABS och inbyggd krockkudde

I lördags hämtades inspirationen i skogen! Jisses så länge sen det känns som vi var ute i skogen.

Eftersom Dottern sagt att Prinsen var mycket pigg i fredags när hon red honom så tänkte jag att det var bäst att ta på extrautrustningen - ledad Pelhamstång och martingal motsvarar servo o ABS i min bil! Inbyggd krockkudde hade vi också, som min man som så fyndigt uttryckte det. Men han fick ändå följa med skrattande (fy, fy) på skogsrundan.

Om jag och Prinsen bara var lite så känsliga, kanske vi skylle ta illa upp! Greco var i alla fall inte alss på tårna. Han njöt av att smaka på alla kvistar efter vägen, allt ifrån bok till idegran!! Nästan...Lyckades i sista sekund avvärja ett bett i den giftiga kvisten. Som tur var så fanns det ganska många andra ätbara grankvistar på turen så Greco inte behövde gå hungrig hela vägen! Han tycker om att ta sig lite snacks då och då om ingen matsäck bjuds.

Annars var ridturen behagligt avslappnad. Träffade ett par nya hästar i en hage, samt att vi såg ett helt gäng av småhundar, mest Chihuahuablandningar tror jag, urgulliga var dom, tyckte Greco också, som är oroväckande förtjus i småhundar.

Använde mina nya softshell-ridbyxor på turen. Kan verkligen rekommendera sådana om det är någon som är tveksam. Dom är varma och sköna och när det kom en störtskur av vattendroppar (när Greco tog tag i en kvist för att smaka) så pärlade sig vattnet på mina byxor och rann av. Härligt!

Mina är helskodda och jag tror nog det kan behövas eftersom yttermaterialet är ganska så glatt.


Vid lilla Iglakärr.


Jag och Prinsen går ingenstans utan vår personliga fotograf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säg du då?