tisdag 10 november 2009

Myspys i stallet istället

I går kväll var det mörkt, lite blåsigt och framförallt måndag. För mig är det en dag man inte ska ha några som helst aktiviteter inplanerade, bara TV och tidigt i säng. Ibland är det inte som vanligt, för jag var pigg och jag var ridsugen. Ville ha ett dressyrpass i ridhuset.

Greco däremot hade måndag i hela kroppen! Han försökte på alla sätt avleda min iver att bli tillsnyggad och påklädd. Hela registret av tricks och knep visades upp på stallgången, men jag föll inte till föga. Istället kom jag med uppmuntrande tillrop om hur kul det skulle bli att träna lite gymnastik.
Det blev bra. Prinsen kom igång och var duktig. Det blev ett bra pass


Dottern fick idag nöja sig med att träna X:et till fots i ridhuset. Det behövs det med och kan faktiskt vara ganska så arbetsamt. På slutet gick han och gäspade så stort att även dotterna började känna sig trött o gäspa! Det är smittsamt!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säg du då?