tisdag 20 oktober 2009

Vackra ben och vinterpäl

Bitarna har fallit på plats!
X:et har blivit en fullvärdig medlem av familjen nu.
Efter mycket vånda bestämde vi att söndag var dagen då X:et skulle få gå i samma hage som Greco.
Först fick de vara ute i tre timmar i varsin hage, dock bredvid varandra. Herre jesus som de sprang när de tillslut sammanfördes. Vilken urladdning! Jag stod i stum chock!
Efter det hysteriska galopperandet stannade båda upp samtidigt och började äta gräs.
Tack o lov!
Jag tänkte att Prinsens vackra rasben skulle överansträngas, men såklart var det inga problem med dem. De är ju gjorda för att springa på!
I dag ska jag få rida X:et för första gången. . Tack Nick Cave! Dottern ska åka till
Stockholm idag på hans konsert. Det ska bli roligt att kolla om han (X:et) har samma effekt
på mig som med Dottern, det vill säga, att man rider omkring med ett jätteleende på läpparna hela ridpasset!
Så har det varit med Greco den sista tiden. Han har verkligen varit med på noterna när vi ska arbeta. Pigg och glad med en hel del egna förslag om hur vi ska utföra saker och ting!
Efter en period med dåligt humör, ingen energi så var det helt rätt att låta honom vila sig i form.
Gå i hagen, skogspromenader och nästan obefintlig rykt har gjort gott. Dessvärre måste det sista åtgärdas och det uppskattas inte, han hatar att bli ryktad! Det är bara för oss båda att genomlida varandras envishet. Jag ryktar han protesterar. Fy-f för vinterpäls.





Vad tror ni? Är ett ryktkitt för dammsugaren något att investera i?

// Modern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad säg du då?