onsdag 21 oktober 2009

Tappskor & longering

Kalle-Fille har vilat under min Stockholmsvisit.
Tanken var att Modern skulle rida honom, men Prinsen måste slitit ut henne helt.
Och kanske även KF i hagen, för han ville tydligen bara vila, vila.
Idag fick KF visa upp sin fina trav på lina medan jag stod och försökte fästa blicken på bokstäverna för att inte bli yr i bollen.
Sedan kom Modern och Prinsen och mallade förbi i flott trav och KF tyckte inspänningstyglarna var väl onödiga, speciellt när det skulle galopperas.
KF har dessutom tagit av sig en sko i hagen så i morgon ska han träffa ”hovis” Björn för första gången. Hoppas han uppför sig (Björn alltså).
Jag hoppas också att KF:s plastbror ska lugna honom och säga att det inte är någon fara, men känner jag Prinsen rätt kommer han snarare säga till KF att han kommer få en spruta i huvudet.

I morgon ska jag på kurs över dagen, kanske kan Modern ta Kalle-Fille på en tur?
Jag tror jag skulle behöva strecha ut mina sega tågmuskler på Prinsen.
Nu ska jag förbereda mig för kursen genom att se Gudfadern. Maffia-takter har man alltid nytta av.

Det får mig osökt att tänka på min kompis som ska få barn vilken dag som helst (människobarn), hon får köpa upp sig på Svarta Hingsten och Black Beauty,
men finns det några hästfilmer för vuxna eller är det en paradox?
Vad säger ni?




Dottern har kontakter överallt. Modern och Prinsen i tisdags.
För övrigt brukar jag säga till henne att jag tycker hennes hjälm ser ut som en cykelhjälm,
men hon älskar den. Vad tycker du?


//Dottern

5 kommentarer:

  1. Jag tycker den är läcker! /L-L

    SvaraRadera
  2. Svårt att se. Men roligt att se att det finns dressyrryttare som fortfarande använder hjälm. Oavsett utseende!

    SvaraRadera
  3. Kul blogg! Ska definitivt rekommendera mina häst(ar)kompisar!
    "Blå-öga"

    SvaraRadera
  4. Tack, gör gärna det.
    Jag tycker hjälmen är fräck och jag rider alltid med hjälm. Det är lika självklart som att använda säkerhetsbälte när man kör bil!
    /Modern

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att den är snygg och det gör ju inte saken sämre att man vet att den skyddar det man har där innanför på ett tillförlitligt sätt! Ha en bra helg! Kram från Anna & Donder

    SvaraRadera

Vad säg du då?